Toimitusehdot

Yleistä - KULUTTAJAN ASEMA VERKKOKAUPPAMYYNNISSÄ

Konkurssissa kuluttaja-asiakkaiden juridiseen asemaan vaikuttaa olennaisesti se, onko tuotteen palautus tehty ennen vai jälkeen konkurssin alkamista, onko kyse ollut korjattavasta tuotteesta, takuupalautuksesta vai kaupan peruuttamisesta etämyynnissä noudatettavan 14 päivän peruuttamisoikeuden perusteella.

Seuraavassa esitetään verkkokaupan voimassaolevat maksutavat ja kuluttaja-asiakkaan asema ennen konkurssia ja konkurssin alkamisen jälkeen.

1. VOIMASSAOLEVAT MAKSUVÄLINEET VERKKOKAUPASSA
Konkurssipesä ei voi tarjota kuluttajille verkkokaupasta tilattaessa muita maksutapoja kuin verkkopankkimaksamisen.

Konkurssin alkamisen jälkeen lahjakortteja ei enää hyväksytä maksuvälineiksi verkkokaupassa. Lahjakortin haltijaa kehotetaan ilmoittamaan yhteystietonsa, saatavansa sekä lahjakortin numeron kirjallisesti konkurssipesälle.

Sähköpostitse osoitteeseen: oulu@projuridica.fi
TAI
Postitse osoitteeseen: Erätukku Oy konkurssipesä, c/o Asianajotoimisto Pro Juridica Oy, Hallituskatu 13-17 D, 90100 OULU.

Saatava tulee valvoa erikseen konkurssissa myöhemmin ilmoitettavaan valvontapäivään mennessä. Kuluttajan on hyvä seurata konkurssipesän tiedotusta konkurssivalvonnan järjestämisestä ja ottaa tarvittaessa yhteyttä konkurssipesän pesänhoitajaan.

2. ENNEN KONKURSSIA TEHDYT TILAUKSET/PALAUTUKSET/MAKSUT
Konkurssin vaikutukset ennen konkurssia tehdyn tilauksen tuotteiden vaihto- ja palautusoikeuteen sekä asiakkaan oikeuteen saada maksunpalautus

Konkurssin alkaessa toimittamatta olevat tuotteet
Koska verkkokaupasta hankittujen tuotteiden omistusoikeus siirtyy kuluttajalle vasta luovutuksen yhteydessä, konkurssipesä ei voi luovuttaa ennen konkurssin alkamista maksettuja, mutta edelleen lähettämättä olevia tuotteita kuluttajalle, mikäli tuotetta ei ole varastolla eroteltu asiakkaalle kuuluvaksi.

Mikäli konkurssiin asettamishetkellä tilaukseesi sisältyvää tuotetta ei ole eroteltu varastolla, kuuluu tuote konkurssipesään, eikä sitä voida lain mukaan toimittaa. Käyttämästäsi maksutavasta riippuu, onko sinulla oikeus saada maksunpalautusta (ks. myöh. kohta ”Maksutavan vaikutus maksunpalautukseen”).

Mikäli olet maksanut tuotteen ennakkoon, maksu kuuluu konkurssipesään. Mikäli konkurssipesä ei voi toimittaa tuotetta kuluttajalle, kuluttaja on konkurssissa tavallisen velkojan asemassa. Saadakseen jako-osuutta hänen on valvottava saatavansa konkurssissa. Tässä tilanteessa ennakkomaksajaa kehotetaan ilmoittamaan yhteystietonsa sekä saatavansa kirjallisesti konkurssipesälle.

Sähköpostitse osoitteeseen: oulu@projuridica.fi
TAI
Postitse osoitteeseen: Erätukku Oy konkurssipesä, c/o Asianajotoimisto Pro Juridica Oy, Hallituskatu 13-17 D, 90100 OULU.

Ennen konkurssia tilatun tuotteen palauttaminen
Ennen konkurssia tilatuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Mikäli kuluttaja on ehtinyt palauttaa ennen konkurssia tilatun ja maksetun tuotteen, konkurssipesä ei voi tehdä tuotteen osalta maksunpalautusta.

Koska kuluttaja ei saa palautuksestaan maksunpalautusta, konkurssipesä on päättänyt, että se tulee toimittamaan varastolle palautuneen tuotteen takaisin kuluttajalle konkurssipesän kustannuksella ja kuluttajan valitseman toimitustavan mukaisesti. Konkurssipesä kehottaa kuluttajaa noutamaan uudelleentoimitettavan tuotteen postista suurempien tappioiden välttämiseksi. Konkurssilain mukaan alle 50 euron jako-osuuksia ei konkurssissa tarvitse lähtökohtaisesti maksaa. Näin ollen kuluttajan kannalta uudelleentoimitetun tuotteen noutaminen voi johtaa parempaan lopputulokseen kuin saatavan valvominen konkurssissa.

Konkurssipesä pyytää huomioimaan, että ennen konkurssia tilattujen ja nyt asiakkaalle uudelleenpalautettavien tai toimitettavien tuotteiden osalta konkurssipesä ei vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä.

Laskumaksajan tulee olla yhteydessä laskupalveluntarjoajaan hyvityksen tekemiseksi, mikäli tuote on ehditty palauttaa ja se on saapunut takaisin verkkokaupan varastolle ennen konkurssin alkamista.

Maksutavan vaikutus maksunpalautukseen

Tilanteissa, joissa kuluttaja on tilannut tuotteen konkurssiin menneestä kaupasta ja maksanut tuotteet ennakkoon, mutta tuotetta ei ole vielä toimitettu, kuluttajan mahdollisuudet saada rahat takaisin riippuvat hänen käyttämästään maksutavasta.

Jos kuluttaja on maksanut tuotteen luottokortilla, Collector-laskulla tai -osamaksulla, maksun palauttamista voi hakea luottokorttiyhtiöltä tai Collector -laskutuspalveluntarjoajalta (contactcenter@collector.fi, p. 020 743 4917) kuluttajansuojalain nojalla. Sama oikeus on myös muuta tuotteen hankinnan rahoittanutta luotonantajaa kohtaan. Myös maksukortin debit -ominaisuudella maksetuista ostoksista voi mahdollisesti vaatia hyvitystä korttiyhtiöltä, jos yhtiö on korttiehdoissaan tai muutoin tähän sitoutunut.

Jos kuluttaja on maksanut verkkokauppatilauksensa verkkopankissa tai muulla tavalla ennakkoon, kuluttaja voi valvoa saatavansa konkurssissa myöhemmin järjestettävässä konkurssivalvonnassa ilmoittamalla siitä kirjallisesti pesänhoitajalle edellä mainitulla tavalla sähköpostitse tai postitse. Saatava tulee valvoa myöhemmin ilmoitettavaan valvontapäivään mennessä. Kuluttajan on hyvä seurata konkurssipesän tiedotusta ja ottaa tarvittaessa yhteyttä konkurssipesän pesänhoitajaan.

Virhevastuu tavaran virheestä, reklamointi ja takuupalautukset
Konkurssipesä ei ole vastuussa ennen konkurssia myydyn tavaran virheestä. Kuluttaja voi reklamoida ennen myyjän konkurssia hankkimiensa tavaroiden mahdollisista virheistä valmistajaa, maahantuojaa tai muuta aikaisempaa myyntiporrasta edustavaa yritystä, jotka hyvittävät virheet takuuehtojen tai lakisääteisen virhevastuun mukaisesti.

Jos tuote on maksettu luottokortilla tai muulla tuotteen hankinnan rahoittamiseksi myönnetyllä luotolla, kuluttaja voi reklamoida luotonantajaa.

Käytettäessä vaihto- ja palautusoikeutta konkurssipesä ei voi palauttaa mahdollisesti ennakkoon maksamaasi palautetun tuotteen hintaa. Käyttämästäsi maksutavasta riippuu, onko sinulla oikeutta saada maksunpalautusta (ks. edellä kohta ”Maksutavan vaikutus maksunpalautukseen”).

3. KONKURSSIN JÄLKEEN TEHDYT TILAUKSET/PALAUTUKSET/MAKSUT
Konkurssin vaikutukset konkurssin alkamisen jälkeen tehdyn tilauksen tuotteiden vaihto- ja palautusoikeuteen, sekä oikeuteen saada rahanpalautus.

Verkkokaupan osalta konkurssipesä noudattaa kuluttajansuojalain virhevastuuta ja etämyyntiä koskevia säännöksiä liittyen esimerkiksi tilauksen peruuttamiseen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Peruuttamistapauksessa kuluttaja vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä palautuskuluista eli tuotteen palautus ei ole asiakaspalautus vaan asiakas kustantaa itse tuotteen palautuksen Postin
yksityisasiakkaan normaali hinnaston mukaan. Peruuttamisoikeuden käyttämisestä on ilmoitettava Erätukku Oy:n asiakaspalveluun. Ilmoituksesta tulee nimenomaisesti käydä ilmi halu käyttää peruuttamisoikeutta. Ilmoitus tulee toimittaa Erätukku Oy:n asiakaspalveluun.

Sähköpostitse osoitteeseen: eratukku@eratukku.fi
TAI
Postitse osoitteeseen: Erätukku Oy/asiakaspalvelu, Takatie 6, 90440 KEMPELE

Mikäli kuluttaja käyttää edellä mainitulla tavalla peruuttamisoikeuttaan, kuluttajalla on oikeus saada ennakkoon maksamastaan tuotteestaan rahanpalautus. HUOM! Tämä peruutusoikeus koskee vain verkkokauppatilauksia. Myymälästä hankituille tuotteille konkurssipesä ei anna vaihto- tai palautusoikeutta eikä takuuta.

Konkurssin alettua kanta-asiakasedut laajemmasta 30 vrk palautusoikeudesta eivät ole enää voimassa.
Konkurssipesä vastaa konkurssin alkamisen jälkeen tehtyjen ja maksettujen tilausten toimittamisesta asiakkaalle.

Toimintaohjeita kuluttajille tarkennetaan tilanteen mukaan. Kuluttaja voi olla yhteydessä Erätukku Oy:n asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen eratukku@eratukku.fi. Tarvittaessa kuluttaja voi olla yhteydessä myös kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Muutokset

Erätukku Oy konkurssipesä varaa itselleen oikeuden muuttaa verkkopalvelua parhaaksi katsomallaan tavalla. Tämä koskee myös tarjolla olevien tuotteiden hintoja sekä toimituskuluja. Käyttäessään verkkopalvelua käyttäjä hyväksyy nämä ehdot.

 

Hinnat

Verkkopalvelun tuotteiden hinnat eivät sisällä alv:ia (alv 0 %).

 

Maksutavat

Paytrail- Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

 

Paytrail Oyj, y-tunnus:2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 020 718 1830

www.paytrail.com

 

Paytrail-Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Pankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki

 

Toimitustapa

Pääsääntöisesti toimitustapana on Postin toimitus lähimpään Postin toimipisteeseen. Asekaapin toimitus on erikoistoimitus ja siihen sisältyy kuljetus kotipihalle asti sinulle sopivana hetkenä. Sinuun ollaan yhteydessä puhelimitse kuljetuksen toimesta ja siinä sovitaan sopiva toimitusaika.

 

Toimitusaika

Toimitusajat vaihtelevat varastotilanteen mukaan parista arkipäivästä 10 arkipäivään. Tarkempi tuotekohtainen toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Mikäli tuotteen toimitus viivästyy tai tilattua tuotetta ei ole saatavilla, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla.

 

Markkina-alue

Verkkopalvelu markkinoi tuotteita pelkästään Suomen alueella. Ei toimituksia ulkomaille.

 

Asiakastiedot

Antamanne asiakastiedot ovat ainoastaan Erätukun ja asiakkaan väliseen yhteydenpitoon eikä niitä luovuteta kolmannelle osapuolelle. Eri maksutavoissa kysyttävät maksutiedot tallentuvat ainoastaan pankille tai luottoyhtiölle, ei Erätukulle eikä kenellekään muulle kolmannelle osapuolelle.

 


 

Yhdistetty rekisteriseloste- ja informointiasiakirja (päivitetty 17.3.2017)

Henkilötietolaki (523/99) 10 § ja 24 §

1. Rekisterinpitäjä

Erätukku Oy konkurssipesä (myös "palveluntarjoaja")

Y-tunnus: 2822324-9
c/o Pesänhoitaja AA Lauri Ylipukki, Asianajotoimisto Pro Juridica Oy, Hallituskatu 13-17 D, 90100 OULU

p. 020 7551 480, fax. 020 7551 489.

Erätukku Oy:n konkurssipesä sitoutuu noudattamaan seuraavaa Erätukku Oy:n (Y-tunnus 1982738-2) rekisteriselostetta:

2. Rekisteriasioita hoitaa

Asiakaspalvelu eratukku@eratukku.fi

3. Rekisterin nimi

Erätukku asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietoja käsitellään tilauksen, luototuksen, laskutuksen, perinnän, asioinnin, asiakaskyselyiden, raportoinnin, markkinoinnin ja muun asiakkuuden hoitamisen yhteydessä.

Erätukku voi käyttää alihankkijoita tietojen käsittelyssä ja toimenpiteissä . Tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen vuoksi osa tiedoista voi sijaita Erätukun alihankkijoilla.

5. Rekisterin tietosisältö

Asiakkaan perustiedot:
Asiakkaan etu- ja sukunimi, asiakasnumero, osoitteet, puhelinnumero, sähköpostiosoite, mahdollisesti syntymäaika tai henkilötunnus, tiedot markkinoinnin luvista ja kielloista

Asiakkuuden perusteella syntyvät tiedot:
Ostotapahtuma- ja asiointitiedot , muut ryhmittelytiedot

Verkkokaupan asiakkaiden lisätiedot:
Käyttäjätunnus ja salasana, mahdolliset maksuvälinetiedot, asiakkaan itsensä antamat kiinnostustiedot

6. Säännönmukaiset tietolähteet  

Asiakkuus ja asiointi:
Erätukku myymälä tai verkkokauppa

Luottopäätökset:
Luoton myöntävä rahoituslaitos

Yhteystietojen päivitykset:
Asiakastietoja voidaan päivittää yleisistä rekistereistä kuten väestötietojärjestelmästä.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset 

Erätukku ei luovuta asiakasrekisterin tietoja kolmansille tahoille pl viranomaisvaateet. 

8. Verkkokaupan Evästeet 

Erätukku käyttää verkkokaupassa evästeitä (ns. cookie), joiden avulla seurataan kävijäliikennettä ja parannetaan palvelun laatua. 

9. Rekisterin suojaus 

Rekisteriä käyttävät ainoastaan henkilöt, joiden toimenkuvaan sen käyttö kuuluu. Jokaisella rekisterin käyttäjällä on henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana. 

10. Tarkastusoikeus 

Asiakkaalla on henkilötietolain perusteella tarkastusoikeus hänestä asiakasrekisteriin tallennettuihin tietoihin.

Tarkastuspyyntö tulee lähettää osoitteella:
Erätukku Oy
Tarkastuspyyntö, Asiakaspalvelu
Takatie 6
90440 KEMPELE

Tarkastuspyyntö voidaan esittää henkilökohtaisesti samassa osoitteessa.

Tarkastuspyyntöä henkilökohtaisesti tehtäessä on esitettävä kuvallinen ja voimassa oleva henkilöllisyystodistus.

Erätukku vastaa henkilökohtaisesti tai kirjallisesti esitettyihin tietojen tarkastuspyyntöihin kirjeellä 4 viikon sisällä pyynnön saatuaan.

11. Tiedon päivittäminen

Asiakas voi päivittää seuraavia perustietojaan Erätukun verkkosivuilla:

Tunnuksen ja salasanan luonnin jälkeen henkilökohtaiset yhteys- ja kiinnnostusaluetiedot asiakas voi itse päivittää omien sivujensa kautta. Sähköisen markkinoinnin lupia asiakas voi samoin hallinnoida omissa tiedoissaan.

12. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

 

Asiakkaalla on oikeus kieltää yritystä käsittelemästä itseään koskevia tietoja suoramarkkinointia varten. Rekisteröitynyt asiakas voi asettaa kiellon verkkokaupassa tai ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun.

Kielto tulee soittaa asiakaspalveluun (maksullinen puhelu) tai lähettää sähköpostina asiakaspalveluun. Ajankohtaiset yhteystiedot